zaterdag 17 januari 2015

Trek eens een rok omgekeerd over je kop en Mechelen sweater nr2

Ik kreeg een hoop kledingstukken omdat ik er misschien iets mee kon maken. Want ze pasten niet voor mij en de persoon in kwestie.
Ik dacht: ik draai die rok gewoon eens om...
Bovenaan stikte ik twee stukken dicht voor de schouders en maakte twee gaten voor de armen. 
klaar! :-)


Voor en na 

Ik maakte de Mechelen sweater al eens. 
Een fijne, comfortabele sweater. 
En een gratis patroontje!



patroon: Mechelen
tricot: lillestof gekocht bij een facebookgroep
grijze punta di roma en lichtblauwe boordstof: liesellove

6 opmerkingen:

  1. Is het de Mechelen trui enkel in het Duits te vinden.? Heel mooi gedaan.! Beiden staan jou ook heel goed.!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja enkel Duits. Maar heel simpel om in elkaar te zetten. Je kan vertalen met google translate. Soms wel grappige vertalingen... :-)

      Verwijderen
  2. Super mooie trui, hoeveel stof gebruikte je? ik vind de uitleg niet echt duidelijk.. (en mijn duits is ook niet dat :p)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik gebruikte geloof ik 1m van de grijze stof en 25cm van de stof met print. Het patroon wijst zichzelf uit. Je zet eerst de twee delen van de voorkant aan elkaar (met overlock of stretchsteek), dan dat van de achterkant. Daarna zet je de mouwkoppen aan de schouderdelen vast. En met 1 beweging sluit je de mouw en zijkanten. Daarna is het enkel nog een boordje aan de mouwen en hals en de onderkant omzomen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. ;-)

      Verwijderen